- Dohvati vezu
- X
- e-pošta
- Druge aplikacije
Objavio/la
Naše vijesti
dana
- Dohvati vezu
- X
- e-pošta
- Druge aplikacije
Malo je rabljenih automobila koji u u izvrsnom stanju, pa zato kupovina rabljena automobila uključuje neke rizike. Prethodnim provjerama svedite rizik na najmanju moguću razinu, posebice pri privatnoj kupnji jer ne nudi nikakvu naknadu za oštećenu robu.
Usporedite prodajnu cijenu za marku, model i godinu proizvodnje polovnog automobila s cijenom navedenom u vodiču kroz cijene polovnih automobila. Navelik broj prijeđenih kilometara, dodatna oprema, plaćena cestarina i obavljen tehnički pregled mogu povisiti prodajnu cijenu automobila.
Neki trgovci nude jamstva na određeno razdoblje ili kilometražu nakon kupnje, kako bi pokrili cijenu dijeliva i rada ili samo dijelova. Pomno proučite uvjete jamstva. Ako jamstvo ne postoji, cijenu procijenite prema potrebnim popravcima. Popravke koji utječu na ispravnost automobila treba izvršiti trgovac bez dodatne naplate.
Ako možete, povedite sa sobom upućenu osobu kako bi vam pomogla provjeriti automobil; ili platite stručnim osobama – domaćem autoklubu, primjerice – za neovisan pregled, o kojemu ćete izvješće dobiti pisanim putem.
Automobil provjeravajte na danjem svjetlu, po mogućnosti i pri suhom vremenu. Upotrijebite baterijsku svjetiljku i pomno tražite znakove istrošenosti i slabosti kao što su hrđa na šasiji; neravnina na unutarnjoj stijenci guma; ispuštanje ulja; ogrebotine ili napuknuća na zaštiti podvozja; hrđa i rupice na ispušnom sustavu; zahrđala mjesta za podizanje dizalicom.
Ako je moguće, vozite automobil nekoliko kilometara – kako bi se otkrili neki mogući nedostaci pri vožnji te da biste procijenili udobnost. Obratite pozornost na lakoću otvaranja i zatvaranja vrata – iskrivljenost može biti uzrokovana štetom od od nezgode.
Automobil bi se trebao lako upaliti te skladno raditi u praznom hodu (takozvanom leru). Pri paljenju, prihvatljiva je pojava male količine plavog dima iz ispušne cijevi, no ako to potraje, motor vjerojatno sagorijeva previše goriva te zahtijeva pregled.
Ako kvačilo trza, a ubacivanje u brzine ne funkcionira glatko, možda treba provjeriti mjenjač. Kod automatskog mjenjača, manji trzaj pri ubacivanju u brzinu je normalan, no primjetljiv udarac je sumnjiv.
Pri brzini od 50 km/h motor bi trebao raditi glatko – bilo kakva buka ili udaranje ukazuje na istrošene ležajeve. Testirajte kočnice. Ako su dobro uravnotežene, automobil bi trebao stati glatko i u ravnoj liniji, bez blokiranja kotača ili podrhtavanja. Provjerite rade li sva svjetla, svjetla na kontrolnoj ploči, pokazivači, perači vjetrobranskog stakla i brisači. Konačno, provjerite i rezervnu gumu, dizalicu i odvijač za vijke na kotačima.
Ostalo
Veliki broj preðenih kilometara nekog automobila se vidi i po istrošenosti nožnih pedala (ali Vam isto tako mora biti sumnjivo ako su one nove) i volana - pogotovo tamo oko preèki gdje vozaèi drže svoje ruke. Ni obloga mjenjaèa, sitzevi i tapecirung nisu pošteðeni istog. Možda tu jedino možemo tolerirati ošteæenja tapeta uslijed vožnje cipelama sa visokom petom... Nemojte previdjeti navlake sjedala i podignuti iste da biste vidjeli stanje pravih originalnih...
Gume, pogotovo one nižih profila su skupe, a i felge na kojima se nalaze. Baš te, skupe-nižeg profila, najèešæe nastradaju kod dizanja na visoke rubove ceste. Posljedica: iskrivljena felga i trešnja volana pri nekim brzinama, što može biti kobno i po ostale mehanièke dijelove automobila. Izdatak od par stotina Eura ne izostaje...
Ako kupujete automobil da bi ste ga koristili još godinama onda tražite strane dokumente, servisnu knjižicu, pregled kod struène osobe, test vožnju... Svako odbijanje bilo èega od navedenog je dodatna sumnja... Nemojte da Vam mažu oæi tako da dovedu svojih 5 i susjedovih 8-ero djece na dogovor sa Vama, priæama o bolesnoj rodbini kojoj treba platiti lijeèenje u Švicarskoj... osim ako sebe ne smatrate humanitarnom organizacijom ili Majkom Terezom... U ostalom, uzdajte se u svoju intuiciju - ja držim da nije teško prepoznati muljatorskog preprodavaèa od poštene osobe, samo smirite strasti i nemojte odmah vaditi novce, nego dobro razmislite... sutra ste sigurno pametniji...
Za kraj: teško æete kupiti dobar automobil preko oglasa. Iz vlastitog iskustva znam da se automobili koji su u dobrom stanju (a ne traži se previše novaca) vrlo lako prodaju "širenjem glasa meðu poznanicima"... Držim da je potražnja za vozilima uvijek dovoljno velika da se (skoro) svako vozilo može prodati unutar 10-ak dana nakon što se "pusti glas" meðu prijateljima... Svi drugi automobili se moraju prodavati preko oglasa ili na sajmu - iz jednog od dva razloga: ili netko traži previše novaca, ili je auto krama (pa ne želi zahebat nekog poznatog)...
Kompresija motora je opæenito jedan od najboljih pokazatelja u kakvom je stanju motor, pogotovo ako se radi o dieselskim motorima, no zahtjeva nešto više živaca i stotinjak kuna. No bilo kakav motor bio, kada popuste karike ispuštat æe dim na tzv. überlauf - to je jedna cijev, najèešæe gumena, koja vodi od poklopca motora do usisne grane i tamo se nazad u usis vraæaju nesagorene uljne pare koje su se "provukle kroz karike cilindra"... Kada Vam netko jamèi da je motor nov ili kao nov onda ga zamolite da upali motor i odvojite nekako jedan kraj te cijevi da vidite da li van izlazi dim. Kolièina dima je proporcionalna potrošenosti motora. U stvari, možete otvoriti i poklopac gdje se lijeva ulje u motor ali pazite na odjeæu... Kod ovakvog postupka bi se benzinski motori sa (MPI) ubrizgavanjem trebali poèeti gasiti - tu malo možete pomoæi ako prstom zatvorite onaj odvod na usisnu granu…
Ako ste veæ podigli "èep motora" onda pogledajte da li se na njemu skuplja kakva emulzija - jednostavno reèeno da li se na njemu nalazi još nešto osim crnog ulja... ako se nalazi žuækasta emulzija zaæi da je ili popustilo brtvilo glave ili je glava pukla, pa rashladna tekuæina ulazi u radni dio motora i miješa se sa uljem... može biti i obrnuto, da ulje ulazi u rashladnu tekuæinu, a to možete utvrditi tako da provjerite da li ima kakvog smeæa u istoj... otvorite posudu za nadolijevanje tekuæine (ili veæ gdje se nadolijeva tekuæina) i bacite pogled - nemojte nasjedat na uvjeravanja prodavaèa kako je to posljedica miješanja 4 vrste antifriza...
Još jedna metoda je i gledanje boje (odn. zauljenosti) auspuha... Diesel: uvijek crno, Benzin: svijetle boje samo ako se auto nije zadnjih par kilometara nije vozio po gradu. Istina, to i nije baš neka pouzdana metoda.
Servisna knjižica se ne gubi i svako izmotavanje oko toga je varka... Ako je izgubljena onda prodavaèa pitajte gdje je servisirao taj auto, pa se tamo raspitajte... ako Vam kaže da svaki put ide kod drugoga onda Vam je sve jasno...
Ako se lampica od pritiska ulja gasi par sekundi nakon što motor proradi to u pravilu znaæi da su leteæi ležajevi (radilice) motora pri kraju...
Ako kod (dieselskog) motora iz rashladnog sistema negdje izlazi voda pod pritiskom, to znaæi da kompresija ulazi u rashladni sistem i to znaæi da u najboljem sluèaju treba mjenjati brtvilo glave motora, ako ne i glavu motora.
Ako vidite tragove prohrðavanja na hladnjaku to æe vjerojatno znaæiti da je isti krpan, a to Vam je isto što i pumpanje šuplje gume… Neko vrijeme to æe držati, ali æe zamjena hladnjaka novim biti jedino i finalno rješenje.
Uopæe, curenje bilo kakvih vrsta tekuæina iz nekog motora upuæuje na njegovu starost.
Jedna provjerena metoda za testiranje potrošnje ulja: na poèetku (poduže) nizbrdice ubacite ruèicu mjenjaèa u 5. stupanj prenosa (ili èetvrti) i skinite nogu sa gasa (tako da sila teže odn. nizbrdica pogoni auto naprijed). Kada auto doðe na kraj te nizbrdice ubacite ruèicu mjenjaèa u 2. ili veè koji stupanj prijenosa vam motor i etika "dozvoljavaju", pritisnite gas (skoro) do daske i dok naglo puštate kvaèilo gledajte u retrovizoru dim... kolièina dima je proporcionalna istrošenosti karika odn. gumica ventila... Rijetko koji (npr.) stariji BMW ne "ispusti dušu" u tom sluèaju, dok na ravnom možda skoro uopæe ne dime... ako nemate nizbrdicu "pri ruci", otiðite na autocestu i vozite se oko 130 km/h u "petoj" (znaæi lagano), i nakon nekoliko km pustite pedalu gasa... kada padne brzina na cca. 50 km/h (to je još uvijek dozvoljena brzina na autocesti) ubacite u "drugu" i........
http://josip.purger.com
savjetnica.com
Primjedbe
Objavi komentar