- Dohvati vezu
- X
- e-pošta
- Druge aplikacije
Objavio/la
Naše vijesti
dana
- Dohvati vezu
- X
- e-pošta
- Druge aplikacije
Da bi se akumulator u automobilu najbolje iskoristio, redovito
provjeravajte razinu tekućine u njemu i spojeve – najmanje jednom
mjesečno. Ako je razina tekućine preniska ili ako se spojevi otpuste ili
korodiraju, akumulator se neće do kraja puniti i s vremenom neće imati
dovoljno snage da pokrene starter.
Provjera razine tekućine
Akumulatorska tekućina – ili elektrolit – mješavina je sumporne kiseline i destilirane vode, a potrebna razina je tek nešto iznad akumulatorskih ploča, koje su vidljive kroz otvore za punjenje na vrhu. Neki su akumulatori posve zapečaćeni i nije im potrebno dopunjavanje, ali u mnogima razina s vremenom opadne zbog isparavanja vode iz elektrolita.
Da biste provjerili i dopunili akumulator, skinite čepove ili poklopac s otvora za punjenje i do potrebne razine dolijte destiliranu vodu – možete ju nabaviti u ljekarnama ili trgovinama. Neki akumulatori imaj u prozirno kućište s vanjskom oznakom potrebne razine tekućine. Pazite da elektrolitskom tekućinom ne poprskate sebe ili boju automobila – tekućina je korozivna.
Ako se to dogodi, operite jakim mlazom tekuće vode. Prije ponovnog stavljanja čepova ili poklopca na akumulator provjerite jesu li ventilacijske rupice na njima čiste. Ako su začepljene, očistite ih komadom tanke žice.
Za vrućeg vremena češće provjeravajte akumulator jer je isparavanje jače. Ako razina u jednoj ćeliji padne više od one u drugima, vjerojatno je oštećena i možda ćete morati promijeniti čitav akumulator – ćelije su međusobno povezane, a jedna oštećena ćelija znači da se akumulator neće moći napuniti. Ako nenadano bude potrebno veće punjenje nego obično, akumulator se možda puni i više nego što je potrebno. Neka vam autoelektričar provjeri spojeve za napajanje.
Provjera spojeva
Postoji nekoliko vrsta akumulatorskih konektora i za sve vrijede ista pravila – spojne površine, kako konektora tako i klema akumulatora moraju biti čiste od prljavštine i korozije te čvrsto zategnute. Upotrijebite ocat kako biste uklonili prašnjave naslage koje nastaju na klemama, potom čistite kleme brusnim papirom ili žičanom četkom dok metal ne postane sjajan. Lica konektora očistite brusnim papirom ili malom, finom turpijom. Namažite kleme naftnim gelom (nemojte koristiti mast) i ponovno pričvrstite konektore.
Punjenje akumulatora
Česta kratka putovanja noću ili po lošem vremenu na farovima, brisačima i grijanju uzrokuju veću potrošnju energije iz akumulatora nego što to generator motora može nadomjestiti. Ponovno, akumulator će biti preslab da pokrene starter – rani znak slabljenja postaje jasan kad se kod paljenja motor jedva okreće. Ako provjera pokaže da su spojevi ispravni, izvadite akumulator i dajte ga na punjenje u mehaničarsku radionicu ili ga sami napunite.
U prodavaonicama autodijelova možete nabaviti raznovrsne tipove
punjača. Kupite onaj koji ima visoku i nisku razinu punjenja te
ampermetar koji pokazuje jačinu punjenja dok radi. Prije početka,
skinite čepove akumulatorskih ćelija ili poklopac tako da plin koji
stvara elektrolitska tekućina tijekom punjenja može izići van. Nemojte
puniti akumulator u zatvorenu ili neprozračivanu prostoru – iskra može
zapaliti plin koji isparava.
Većina akumulatora ima kapacitet od 48 ampersati – to znači da može dati 48 ampera na sat, 4 ampera na 12 sati i tako dalje. Stoga su za punjenje jačinom od 2 ampera potrebna 24 sata da bi se napunio potpuno prazan akumulator. U hitnom slučaju punjenje s visokih 10 ampera, kojih 30 – 60 minuta dovoljno je da upali auto. Međutim, učestala jaka punjenja mogu oštetiti akumulator – bolje je puniti manjom jačinom više sati ili čak ostaviti preko noći.
Već prema uputama proizvođača, postavite punjač na visoku ili nisku snagu, ovisno o potrebi. Otkopčajte žice na akumulatoru i, ako je moguće, izvadite akumulator iz automobila. Spojite krokodil-štipaljke na crnoj žici punjača na negativnu (-) klemu, a crvenu žicu na pozitivnu (+ ) klemu. Priključite punjač na utičnicu i uključite ga. Neki se punjači automatski isključuju kad se akumulator posve napuni, što je svakako pogodnost. U suprotnom, morate procijeniti prema proteklom vremenu i provjerom elektrolitske tekućine akumulatorskim hidrometrom. U oba slučaja, uvijek isključite punjač iz struje prije no što uklonite štipaljke i ponovno spojite žice akumulatora.
Provjera hidrometrom
Hidrometar je staklena cjevčica s gumenom lopticom na vrhu, gumenom cjevčicom na drugom kraju i plovkom unutra – možete ga nabaviti u trgovinama autodijelova. Njime se provjerava stanje punjenja akumulatora mjereći specifičnu težinu elektrolitske tekućine.
Stisnite gumenu lopticu i uronite cjevčicu u jednu od akumulatorskih ćelija. Otpustite kuglicu kako biste povukli toliko tekućine da podigne plovak. Iščitajte gradirnu oznaku na osnovici plovka u odnosu na razinu tekućine u cjevčici. Ako je vrijednost l, 27 ili više, akumulator je potpuno napunjen, a ako je ispod 1 , 1 3 – akumulator je prazan. Ponovno stisnite kuglicu da biste vratili elektrolitsku tekućinu u ćeliju pa provjerite ostale ćelije na isti način. Odstupanje među ćelijama ne bi trebalo biti veće od 0,04. Svako veće odstupanje značilo bi da se radi o oštećenoj ćeliji.
Kod ponovnog namještanja akumulatora u automobil, uvijek najprije spojite klemu za napajanje. Većina suvremenih automobila ima sustav negativnog uzemljenja, tako da pozitivnu klemu treba prvu spojiti. Neki stariji modeli imaju sustav pozitivnog uzemljenja pa onda treba najprije spojiti negativnu klemu.
savjetnica
Provjera razine tekućine
Akumulatorska tekućina – ili elektrolit – mješavina je sumporne kiseline i destilirane vode, a potrebna razina je tek nešto iznad akumulatorskih ploča, koje su vidljive kroz otvore za punjenje na vrhu. Neki su akumulatori posve zapečaćeni i nije im potrebno dopunjavanje, ali u mnogima razina s vremenom opadne zbog isparavanja vode iz elektrolita.
Da biste provjerili i dopunili akumulator, skinite čepove ili poklopac s otvora za punjenje i do potrebne razine dolijte destiliranu vodu – možete ju nabaviti u ljekarnama ili trgovinama. Neki akumulatori imaj u prozirno kućište s vanjskom oznakom potrebne razine tekućine. Pazite da elektrolitskom tekućinom ne poprskate sebe ili boju automobila – tekućina je korozivna.
Ako se to dogodi, operite jakim mlazom tekuće vode. Prije ponovnog stavljanja čepova ili poklopca na akumulator provjerite jesu li ventilacijske rupice na njima čiste. Ako su začepljene, očistite ih komadom tanke žice.
Za vrućeg vremena češće provjeravajte akumulator jer je isparavanje jače. Ako razina u jednoj ćeliji padne više od one u drugima, vjerojatno je oštećena i možda ćete morati promijeniti čitav akumulator – ćelije su međusobno povezane, a jedna oštećena ćelija znači da se akumulator neće moći napuniti. Ako nenadano bude potrebno veće punjenje nego obično, akumulator se možda puni i više nego što je potrebno. Neka vam autoelektričar provjeri spojeve za napajanje.
Provjera spojeva
Postoji nekoliko vrsta akumulatorskih konektora i za sve vrijede ista pravila – spojne površine, kako konektora tako i klema akumulatora moraju biti čiste od prljavštine i korozije te čvrsto zategnute. Upotrijebite ocat kako biste uklonili prašnjave naslage koje nastaju na klemama, potom čistite kleme brusnim papirom ili žičanom četkom dok metal ne postane sjajan. Lica konektora očistite brusnim papirom ili malom, finom turpijom. Namažite kleme naftnim gelom (nemojte koristiti mast) i ponovno pričvrstite konektore.
Punjenje akumulatora
Česta kratka putovanja noću ili po lošem vremenu na farovima, brisačima i grijanju uzrokuju veću potrošnju energije iz akumulatora nego što to generator motora može nadomjestiti. Ponovno, akumulator će biti preslab da pokrene starter – rani znak slabljenja postaje jasan kad se kod paljenja motor jedva okreće. Ako provjera pokaže da su spojevi ispravni, izvadite akumulator i dajte ga na punjenje u mehaničarsku radionicu ili ga sami napunite.
Većina akumulatora ima kapacitet od 48 ampersati – to znači da može dati 48 ampera na sat, 4 ampera na 12 sati i tako dalje. Stoga su za punjenje jačinom od 2 ampera potrebna 24 sata da bi se napunio potpuno prazan akumulator. U hitnom slučaju punjenje s visokih 10 ampera, kojih 30 – 60 minuta dovoljno je da upali auto. Međutim, učestala jaka punjenja mogu oštetiti akumulator – bolje je puniti manjom jačinom više sati ili čak ostaviti preko noći.
Već prema uputama proizvođača, postavite punjač na visoku ili nisku snagu, ovisno o potrebi. Otkopčajte žice na akumulatoru i, ako je moguće, izvadite akumulator iz automobila. Spojite krokodil-štipaljke na crnoj žici punjača na negativnu (-) klemu, a crvenu žicu na pozitivnu (+ ) klemu. Priključite punjač na utičnicu i uključite ga. Neki se punjači automatski isključuju kad se akumulator posve napuni, što je svakako pogodnost. U suprotnom, morate procijeniti prema proteklom vremenu i provjerom elektrolitske tekućine akumulatorskim hidrometrom. U oba slučaja, uvijek isključite punjač iz struje prije no što uklonite štipaljke i ponovno spojite žice akumulatora.
Provjera hidrometrom
Hidrometar je staklena cjevčica s gumenom lopticom na vrhu, gumenom cjevčicom na drugom kraju i plovkom unutra – možete ga nabaviti u trgovinama autodijelova. Njime se provjerava stanje punjenja akumulatora mjereći specifičnu težinu elektrolitske tekućine.
Stisnite gumenu lopticu i uronite cjevčicu u jednu od akumulatorskih ćelija. Otpustite kuglicu kako biste povukli toliko tekućine da podigne plovak. Iščitajte gradirnu oznaku na osnovici plovka u odnosu na razinu tekućine u cjevčici. Ako je vrijednost l, 27 ili više, akumulator je potpuno napunjen, a ako je ispod 1 , 1 3 – akumulator je prazan. Ponovno stisnite kuglicu da biste vratili elektrolitsku tekućinu u ćeliju pa provjerite ostale ćelije na isti način. Odstupanje među ćelijama ne bi trebalo biti veće od 0,04. Svako veće odstupanje značilo bi da se radi o oštećenoj ćeliji.
Kod ponovnog namještanja akumulatora u automobil, uvijek najprije spojite klemu za napajanje. Većina suvremenih automobila ima sustav negativnog uzemljenja, tako da pozitivnu klemu treba prvu spojiti. Neki stariji modeli imaju sustav pozitivnog uzemljenja pa onda treba najprije spojiti negativnu klemu.
savjetnica
Primjedbe
Objavi komentar