Nissan GT-R Nismo


Nissan GT-R Nismo 2017 dolazi sa „značajno ojačanom haubom motora“ koja ne dozvoljava deformaciju pri ekstremno visokim brzinama, održavajući poželjnu aerodinamičku formu“.



Drugim rečima, GT-R Nismo više nema nenamernu aktivnu aerodinamiku . To je svakako dobra stvar.




Nismo je dobio ista poboljšanja kao i standardni model, prestavljen u Njujorku. To uključuje pojačanu karoseriju, osveženu armaturnu tablu i unapređen enterijer. S obzirom na to da je ovo ipak Nismo model, ima tu još ponešto.




Glavna stvar kod modela za 2017. je novi stajling i aerodinamika prednjeg odbojnika, jedinstven za Nismo model. Prednji spliter od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima se pruža prema pozadi, pomažući usmeravanju vazduha oko prednjih točkova. Nissan kaže da novi NISMO proizvodi veći vertikalni aerodinamični pritiska od bilo kog drugog serijskog automobila. Ogibljenje je takođe rekalibrisano, sa sitnim modifikacijama na oprugama, horizontalnim stabilizatorima i podesivim Bilstein amortizerima.




Nepromenjen je twin-turbo 3,8 litarski V6, koji i dalje raspolaže sa 600 ks i 650 Nm. Četiri boje su dostupne: bela, crna, srebna i crvena. Isporuke počinju ove jeseni, dok je očekivana cena nešto viša od aktuelnog modela.


Nissan Skyline je bio jedan od omiljenih modela tjunera širom sveta. Sposoban da izdrži velika povećanja snage uz nitro pomoć i pogon na sva četiri točka su bili idealni preduslovi. A kako će proći GT-R?


Imati supersportski automobil u ponudi je svakako prestižno i korisno po marku. Međutim, jedno je odlučiti se na takav korak, a sasvim nešto drugo je razviti zaista prestižan GT. Srećom po sve ljubitelje GT segmenta, Nissan i ume i ima snage da se upusti u tako zahtevan projekat.




Nissan Skyline GT-R je bio jedan je omiljenih automobila širom sveta svih onih koji su se upuštali u ozbiljan tjuning i pomeranje limita performansi vozila. A još od 1969. japanska marka je u ponudi za model Skyline imala i paprenu verziju GT-R.





Iako punokrvni GT kokpit nije spartanski, naprotiv

















Najnovija generacija je peta po redu ovog Grand Turizma Nissana. I jednostavno rečeno, ona je i najambicioznija. Najsnažnija, najbrža i tehnološki daleko najsavršenija. A još na samom početku projekta, kao imperativ se pojavio zanimljiv cilj. Postaviti rekordno vreme na čuvenoj stazi Nordschleife (Nurburgring).




Ipak, ponekad je nešto lakše reći nego učiniti... Mada nije nemoguće. A GT-R je dokazao da sve to može.




Rekord ili sujeta

Sama po sebi činjenica da je GT-R postavio drugo najbolje vreme za serijski automobil sa serijskim pneumaticima na čuvenoj stazi Nurburgring može i ne mora da znači mnogo. Mada bi svakako trebalo. GT-R je iza sebe ostavio kompletnu garnituru raznih modela Ferarri, Lamborghini i ostalih ”macana” koji žele među najbrže. U osnovi, ovakvi rezultati se beleže interno i služe samo da pothrane sujetu inženjera, ali koriste ih i u marketinškim odeljenjima, kao dobre argumente.




Međutim, postaviti vreme od 7 minuta i 24 sekunde na čuvenoj stazi, ipak, jeste rezultat za respekt u koji treba uložiti mnogo truda i znoja.


ep ili...

Novi Nissan GT-R je zanimljiv po svim osnovama. Klinasta karoserija, s obzirom na velike brzine, ima složen zadatak da ne stvara previše otpora, generiše downforce i ne stvara uzgon na zadnjoj osovini. Sa koeficijentom čeonog otpora od samo 0,27 GT-R je rekorder.




A tek da se zna, ovo je još uvek 2+2 coupe od 4,7 metara, težak 1,7 tonu, sa veoma pristojnim prtljažnikom. Međutim, suština Nissan GT-R-a se krije ispod karoserije od aluminijuma i karbonskih kompozita. Kada se vidi presek ovog super-automobila postaje jasno šta se sve krije ispod njegovog poda. Kao i kod njegovih prethodnika, pogon je permanentno na sva četiri točka, ali da bi raspored masa vozila bio u balansu, menjač je transaxle, smešten uz zadnji diferencijal.




A menjač je Nissanov put u novo područje. Šestostepena menjačka kutija sa dvostrukim kvačilom predstavlja tehnološki vrh današnjice. Pored potpuno automatskog moda rada, omogućava i munjevitu manuelnu promenu stepena prenosa papučicama iza upravljača.


Potpuno novi motor
Motor je potpuno novi aluminijumski V6, radne zapremine 3,8 litara, sa ”veštačkim disanjem” preko dva turbokompresora. Čitavih 480 KS jesu impresivni, ali još impresivniji podatak je maksimalni obrtni moment od 582 Nm, pri frapantno niskih 3200 o/min, a radi se o benzincu...

Čuvena staza Estoril je prirodno okruženje automobila tipa GT-R-a i prilika da se pošteno ”protegnu noge”. Zbog već brojnih udesa koje je ovaj super automobil imao sa nestručnim vozačima, organizator se, nažalost, potrudio da pomalo zauzda konjicu i time se obezbedi od daljih uništavanja vozila koje je praktično još uvek u razvoju. Svaki izlazak na stazu je patila procedura kao pred poletanja aviona. Međutim, nismo se dali omesti u nameri da GT-R-u ”potprašimo” pete. I pritiskamo crveno dugme za start motora...


Estoril, Eštoril, Šturil
Kao prvo da razjasnimo kako se izgovara ime piste Estoril, nekada domaćina F1. Potpuno je pogrešno izgovarati ”Estoril” ili ”Eštoril”. Portugalci ime ove staze izgovaraju ”Šturil”.

Kao drugo, ova pista, sa dosta sporih i srednje brzih krivina, je sjajno mesto da GT-R pokaže šta zna i ume kad treba usporiti ili ubrzati i u sitacijama kada su u klizanju sa sva četiri točka. Isključena elektronika stabilnosti i kontrola proklizavanja u budno stanje stavlja kompletnu konjicu kojoj ne treba mnogo da se razbudi.


vrelegume.rs

Primjedbe