Kkao pravilno oprati automobil

Volkswagen Golf II živa legenda

Veliki nemački Volkswagen je tačno pre trideset godina predstavio naslednika Golfa prve serije: Golf II – najuspešniji, i najcenjeniji Golf ikada na našim prostorima. VW Golf II nije uspeo da osvoji titulu automobila godine, tu čast je poneo Fiat Uno, koji je osvojio titulu evropskog automobila godine 1984. Uprkos tome, Golf II je postigao rekordne prodajne rezultate, a i dan danas je ovaj automobil veoma cenjen, i tražen na tržištu polovnjaka. Razloga za tako veliki uspeh ima nekoliko.


Golf II je po svemu vrlo uspešan model, tako da je Volkswagen uspeo sa ovim automobilom da znatno poboljša svoje ušeće na tržištima širom sveta, a posebno Evrope. Iako je predstavljen davne 1983.godine proizvodio se do 1992.godine. Razlog tome je jednostavan, konkurencija nije uspela svo to vreme da napravi bolji automobil, tako da je VW-u ostalo da usavršava Golf II i da svremena na vreme izbacuje nove motore. Što se tiče pomenutog benzinskog motora, on je bio vrlo solidan. Iako nije bio dovoljno jak, odlikovao se podnošljivom potrošnjom, posebno na otvorenom.


Mnogo bolji izbor je bio benzinac od 1.6 litara koji je ovom izuzetnom automobilu u svoje vreme omogućavao pristojne brzinske proseke i na auto putu. Kod nas najzastupljeniji 1.6 D sa 54 KS je bio odličan motor, koji i dan danas pokreće silne Golfove na našim ali i drumovima u okruženju. Jednostavno motor je bio dugovečan i štedljiv, a troškovi održavanja nikad nisu bili veliki.

Što se tiče motora 1.3 i, imao je 55 KS kao i motor sa karburatorom, kao i obrtni moment od 97 Nm pri 3000 ob/min. Golf II je sa pomenutim motorom postizao 151 km/h. a ubrzanje do stotke je bilo oko 16 sekundi. Perfomanse su gotovo identične kao kod verzije sa karburatorom jer je mu je ugrađeni katalizator oduzimao živost. Što se potrošnje tiče na otvorenom putu je bila gotovo ista, ali je u gradskim uslovima vožnje karburatorska verzija trošila nešto više, u proseku oko 0,5 litara. Kod nas je češća verzija sa karburatorom, ali i takva je nudila dosta.

Golf II je čak i 1990.godine bio najbolji automobil u svojoj klasi. Imao je najbolje ogibljenje, bio najtiši, najstabilniji, imao je najprecizniji menjač, i jednostavno bio prostran i upotrebljiv automobil. Jednostavan, ali vrlo pregledan i funkcionalan kokpit, radovao je svakog vazača. Materijali su bili kvalitetni, a finalna obrada vrlo dobra.

Na žalost danas je izuzetno teško naći očuvan primerak pomenutog modela. Iako je činjenica da mu je cena među polovnjacima dosta velika, on je manje više opravdava ne samo perfomansama već i niskim troškovima održavanja. Što se tiče pouzdanosti, uvek je bio u vrhu, odmah iza neprikosnovenih japanskih proizvođača Toyote, Honde, Mazde i ostalih japanaca. Tako da ako ste hteli kvalitetan automobil ali ne japanski, izbor vam je padao po pravilu na VW Golf II. Ako baš želite da kupite ovaj auto mi bih Vam preporučili Golf II 1.8 sa 90 KS i elektronskim ubrizgavanjem goriva. Motor je dovoljno snažan, a daleko je pouzdaniji i lakši za održavanje od 1.8 GTI motora, koji su bili odlični, ali skupi za održavanje, i nikad nisu mogli da postignu neke rekordne kilometraže.

Volkswagen je u Golf II 1.3 ugradio sistem elektronskog ubrizgavanja goriva tek 1989.godine, zajedno sa katalizatorom, iako se model sa karburatorom još uvek proizvodio u Sarajevu, kao i nekim VW fabrikama u svetu. Naime ne radi se o direktnom ubrizgavanju goriva, koje VW u benzinskim motorima koristi tek par godina, takvi motori imaju oznaku FSI.

Ipak, najbolji Golf II je bio onaj sa oznakom GTI, automobil koji je bio prilično jeftina ulaznica u svet sportskih automobila, bez imalo preterivanja. Osnovna verzija je imala motor od 1,8 litara, sa dva ventila po cilindru, i jednim bregastim vratilom od 107 KS i 175 Nm, što je bilo dovoljno za ubrzanje do 100 km/h iz mesta mirovanja za deset sekundi. Možda danas to ne predstavlja rezultat vredan pažnje, ali pre nekoliko decenija je to bio dovoljno startan automobil.

Dizajn nije bio avangardan – jednostavne linije nisu otkrivale da se zapravo radi o jednom genijalnom automobilu. Na slici Golf II GTI mogao je da pojuri 183 km/h. Snažniji VW Golf II GTI 16V: imao je 16 ventila, dve bregaste osovine i 129 KS – dovoljno za 200 km/h.

Pored osnovne verzije GTI, Volkswagen je kupcima ponudio i moderniji, snažniji motor sa šesnaestoventilskom tehnikom, koji je pri 5.800 o./min radilice isporučivao 129 KS, a maksimalni obtni moment od 168 Nm je pružao tek kad počne dobro da zvuči na 4.250 o./min. Za prave “sladokusce” bila je namenjena verzija sa G punjačem, GTI G60 sa 160 KS, i impresivnim obrtnim momentom od 225 Nm pri 3.800 o/min za to vreme.

Tekst preuzet sa: najboljiauto.com - Aleksandar Todorović

Primjedbe